Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
19 sierpnia 2025

Arkady Fiedler wyrusza w podróż po Europie elektryczną Toyotą bZ4X, korzystając z usługi Toyota Charging Network

Podróżnik Arkady Fiedler, w kolejnej odsłonie cyklu „Najpiękniejsze drogi Europy”, wyruszy elektryczną Toyotą bZ4X na malownicze trasy prowadzące przez Austrię i północną Słowenię. Podczas tej wyprawy, przemierzając zachwycające szlaki, będzie korzystał z możliwości, jakie daje usługa Toyota Charging Network.

Już w sierpniu Arkady Fiedler wyruszy w kolejną podróż – tym razem za kierownicą elektrycznej Toyoty bZ4X. Odkrywanie malowniczych tras w Austrii i Słowenii stanie się jego trzecim przedsięwzięciem zrealizowanym samochodem marki Toyota, a zarazem okazją do przetestowania trzeciego rodzaju napędu z oferty producenta. W 2020 roku podróżnik zmierzył się z wymagającymi warunkami za kołem podbiegunowym, pokonując blisko 9500 km hybrydową Toyotą RAV4 w drodze na Nordkapp – w czasie mroźnej zimy i w towarzystwie nocy polarnej. Dwa lata później sprawdził możliwości bezemisyjnej Toyoty Mirai napędzanej wodorem. W trakcie tej wyprawy przejechał 4900 km – z Warszawy do Amsterdamu i Paryża, a następnie przez Szwajcarię z powrotem do Polski. Teraz przyszła pora na doświadczenie podróży elektryczną Toyotą bZ4X.

Odkrywanie europejskich dróg Toyotą bZ4X

Wszechstronny i komfortowy SUV doskonale sprawdza się podczas dalekich podróży. Toyota bZ4X, zbudowana na platformie e-TNGA, wyróżnia się dużym rozstawem osi, co przekłada się na przestronną kabinę i wygodę pasażerów. Bateria umieszczona pod podłogą obniża środek ciężkości, poprawia stabilność prowadzenia i pozwala przejechać nawet do 514 km na jednym ładowaniu. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności brutto 71,4 kWh objęty jest fabryczną gwarancją na 8 lat lub 160 000 km. Dodatkowo program Battery Care zapewnia ochronę do 10 lat i miliona kilometrów pod warunkiem corocznych przeglądów baterii w autoryzowanych serwisach.

Model, którym Arkady Fiedler będzie przemierzał trasy Austrii i północnej Słowenii, wyposażony jest standardowo – jak każdy nowy elektryczny samochód Toyoty – w komplet przewodów do ładowania. W bagażniku, w praktycznym pokrowcu, znajduje się trójfazowy kabel AC (Typ 2, 32 A) o długości 7,5 m umożliwiający podłączenie do domowego wallboxa lub publicznych stacji AC. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji kabel o długości 6 m przystosowany do bezpiecznego ładowania z gniazdka 230 V.

Możliwość korzystania z blisko miliona europejskich ładowarek

Toyota bZ4X obsługuje także szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 150 kW ze stacji DC. Dzięki temu uzupełnienie energii od 10 do 80% zajmuje około 30 minut. Podczas swojej wyprawy Arkady Fiedler będzie korzystał z publicznych punktów w ramach Toyota Charging Network – jednej z największych sieci ładowania w Europie. Sieć ta obejmuje niemal milion ładowarek w 22 krajach, w tym ponad 11 tysięcy w Polsce. Kierowcy w Austrii mają dostęp do około 30 tysięcy punktów, a w Słowenii działa ich już ponad 2200.

Ładowanie w Toyota Charging Network można rozpocząć na dwa sposoby: za pomocą karty RFID, którą standardowo otrzymuje każdy właściciel elektrycznej Toyoty, albo poprzez aplikację MyToyota. Aplikacja pozwala wyszukać stacje, sprawdzić dostępność złączy, prędkości ładowania i ceny energii, a następnie zdalnie kontrolować proces uzupełniania baterii. Wszystkie koszty są wygodnie rozliczane w formie jednej miesięcznej faktury lub rachunku.

Możliwość korzystania z blisko miliona europejskich ładowarek

Toyota bZ4X obsługuje także szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 150 kW ze stacji DC. Dzięki temu uzupełnienie energii od 10 do 80% zajmuje około 30 minut. Podczas swojej wyprawy Arkady Fiedler będzie korzystał z publicznych punktów w ramach Toyota Charging Network – jednej z największych sieci ładowania w Europie. Sieć ta obejmuje niemal milion ładowarek w 22 krajach, w tym ponad 11 tysięcy w Polsce. Kierowcy w Austrii mają dostęp do około 30 tysięcy punktów, a w Słowenii działa ich już ponad 2200.

Ładowanie w Toyota Charging Network można rozpocząć na dwa sposoby: za pomocą karty RFID, którą standardowo otrzymuje każdy właściciel elektrycznej Toyoty, albo poprzez aplikację MyToyota. Aplikacja pozwala wyszukać stacje, sprawdzić dostępność złączy, prędkości ładowania i ceny energii, a następnie zdalnie kontrolować proces uzupełniania baterii. Wszystkie koszty są wygodnie rozliczane w formie jednej miesięcznej faktury lub rachunku.