W 2021 roku Toyota, Isuzu i Hino założyli spółkę Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT). W ostatnim czasie nawiązała ona współpracę z Yamato Transport, a wszystko po to, by znaleźć wspólne standardy i wprowadzić na rynek wymienne kartridże bateryjne do samochodów elektrycznych (BEV). Jest to kolejny krok ku osiągnięciu neutralności klimatycznej.
Wzrost liczby bateryjnych samochodów elektrycznych na naszych drogach wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z potencjalnych problemów jest długi czas ładowania i związana z nim możliwość powstawania kolejek do publicznych punktów ładowania. Może to być bardzo uciążliwe zwłaszcza w przypadku długodystansowych ciężarówek i samochodów użytkowych.
Znaczna liczba elektrycznych pojazdów w użyciu stanowi też wyzwanie dla sieci energetycznej. Ma ona ograniczone możliwości przesyłowe, a wzrost zapotrzebowania na energię w godzinach szczytu może stać się poważnym problemem.
Chcąc temu zapobiec, Commercial Japan Partnership Technologies Corporation oraz firma logistyczna Yamato Transport rozpoczną prace nad systemem wymiennych, przenośnych kartridży bateryjnych do pojazdów. Rozwiązanie to powinno obniżyć koszty wprowadzenia aut elektrycznych do masowego użytku.